Як стартувала освітня реформа на Чернігівщині?

Про те, як стартувала на Чернігівщині освітня реформа, які суттєві зміни у підходах до навчального процесу закладені в основу Нової української школи, говорили вчора, 1 жовтня, під час прес-брифінгу в Чернігівській ОДА.
Начальник Управління освіти і науки облдержадміністрації Микола Конопацький запевнив, що вже на початковому етапі впровадження НУШ очевидні її переваги. Адже це школа нового формату, вибудована за новими принципами і підходами. Перш за все, вона основана на співпраці та взаєморозумінні вчителів, учнів та їхніх батьків.
Посадовець у вересні особисто відвідав ряд шкіл області і побачив, з яким настроєм первачки йдуть до школи – вони із цікавістю сприймають ігрову форму навчання. Тож, вочевидь, школа і в подальшому викликатиме в них бажання вчитися. А це і є одним із найголовніших завдань реформи: викликати у дитини інтерес до отримання знань. При цьому учні мають отримувати не лише знання, а головне – навички їх застосування в повсякденному житті, у майбутній професійній діяльності.
З іншого боку, більше свободи у виборі методів навчання отримали і вчителі. Вони мають право обирати підручники, крім того, можуть пропонувати свої навчальні програми.
– Перші класи вже працюють у форматі Нової української школи. Досі програми були переобтяжені інформацією, яка важко засвоювалася і в більшості не використовувалася на практиці. Нині від цього відійшли. Дитина повинна навчатися охоче, із радістю йти до школи. Від цього буде залежати і якість отриманих знань, – зауважив Микола Конопацький.
Начальник профільного управління зупинився і на облаштуванні класів для первачків. У переважній більшості шкіл уже створене комфортне середовище для навчання – із сучасними меблями та обладнанням. На це області отримала з держбюджету понад 26,16 мільйона гривень, наразі використано майже 20,72 мільйона. Долучилися до створення якісних умов для навчання першокласників і органи влади на місцях, виділивши з місцевих бюджетів близько 8,23 мільйона гривень. Старт Нової української школи підтриманий і на рівні області. На покращення освітнього середовища спрямовано понад 166,4 мільйона гривень, що майже вполовину більше, ніж минулоріч.
До речі, у новому навчальному році вперше сіли за парти понад 10 тисяч учнів. При цьому у 43 інклюзивних перших класах здобувають освіту 54 першокласника з особливими потребами. Усього ж у 109 закладах загальної середньої освіти функціонує 222 класи з інклюзивним навчанням.
Микола Конопацький зауважив, що в області здійснюються всі можливі заходи, щоб діти з особливими освітніми потребами були соціалізовані і мали можливість навчатися і розвиватися на рівних умовах зі своїми ровесниками. Для цього на Чернігівщині вже функціонують 10 інклюзивно-ресурсних центрів, облаштовані 8 шкільних медіатек у 7 закладах загальної середньої освіти.
Мова під час прес-брифінгу також йшла і про професійно-технічне навчання, опорні школи, оптимізацію шкільної мережі.
Автор: Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації
(Оновити зображення коду)