Про Нову українську школу з перших вуст: робочий візит на Чернігівщину заступника Міністра освіти і науки
У вересні минулого року в Україні запрацював Закон «Про освіту», який передбачає перезавантаження всієї системи. Уже з 1 вересня цього року впроваджується редагований Державний стандарт початкової школи в рамках реформи «Нова українська школа». Основний акцент — компетентнісний підхід. Наразі необхідні програми напрацьовують у ста пілотних школах України. Новинки освітнього процесу вже випробовують учні перших класів і на Чернігівщині: чернігівська школа № 25, ніжинська № 10, прилуцька № 7 та ріпкинська № 2.
Про виклики, що стоять перед освітянами, говорили вчора у Чернігові під час наради керівників управлінь та відділів освіти області за участі заступника Міністра освіти і науки України Павла Хобзея. До заходу долучилися в.о. директора Інституту модернізації змісту освіти України Юрій Завалевський, заступник голови Чернігівської ОДА Наталія Романова, начальник Управління освіти і науки ОДА Микола Конопацький.
Павло Хобзей говорив і про фінансову складову реформи. Адже якісне її впровадження потребує, в першу чергу, матеріально-технічного та кадрового забезпечення. Так, на ці потреби для загальної середньої освіти у бюджеті-2018 закладено більше 2,7 мільярда гривень. Зокрема, понад мільярд гривень планується витратити на покращення освітньої інфраструктури, 373,3 мільйона гривень — на підручники, 386,6 мільйона — на підвищення кваліфікації вчителів. Кожна з освітніх програм також отримує фінансування від місцевого самоврядування.
Павло Хобзей: «Нова українська школа — це зміна освітнього середовища: від методів навчання до засобів і навіть вигляду самої школи. Створити сучасний освітній простір зможемо тільки разом, об’єднавши зусилля і педагогів, і учнів та їхніх батьків. Багато речей, які треба робити послідовно, ми робимо паралельно. Звичайно, будуть і помилки. Боятися цього не варто, слід говорити і шукати вирішення питань».
За словами заступника Міністра, гальмує хід реформи значна кількість малокомплектних шкіл та навіть класів. Це стосується і Чернігівської області, третьої за розмірами в Україні з понад мільйонним населенням.
Наталія Романова: «Прикро про це говорити, але динаміка дитячого населення Чернігівщини невтішна. Якщо у 1991 році відповідна частка складала 25% у структурі загальної демографії, то у 2017 році — майже 18%.
Наразі в області зменшилася кількість малокомплектних шкіл на 3,5%. Це процес складний і навіть болючий. Проте, маємо пам’ятати, що в будь-яких наших діях у центрі уваги — дитина та її всебічний розвиток. А це можливо лише за організації повноцінного навчального процесу».
У рамках робочого візиту заступник Міністра оглянув нові аудиторії Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського: педагогічної майстерності імені академіка Івана Зязюна, медійної та інформаційної грамотності, початкової освіти.
Автор: Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації
(Оновити зображення коду)