Атрошенко розказав про умови кредиту на закупівлю нових тролейбусів | Події і коментарі
Середа, 14 травня 2025, 05:53
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися

Популярні

Атрошенко розказав про умови кредиту на закупівлю нових тролейбусів

14:47 30.11.2017    Версія для друку  Коментарі Оцінок:
0

30 листопада на початку засідання двадцять п’ятої сесії Чернігівської міської ради сьомого скликання при обговоренні порядку денного було зроблено кілька важливих заяв.

Зокрема, при включенні додаткового питання щодо підтримки Чернігівською міською радою отримання КП «Чернігівське тролейбусне управління» позики міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко зазначив:

- Усі постійні комісії рекомендували включити це питання на розгляд депутатів міської ради. Якщо коротко, то ситуація наступна.

Чому не був підписаний кредит ЕБРР, де практично залишилося поставити тільки мій підпис – тому що там "драконівські" умови по цьому кредиту: 7% - базова ставка кредитна, 1,2% - комісія разова від суми кредиту ще й 0,6% від всієї суми – за замовлення цих коштів. Це дорівнює кредитній ставці, при якій у Європі дають кредитні кошти. Плюс ще до цього всього 1% по штрафних санкціях за дострокове повернення коштів. Якщо курс почне зростати і місто захоче скоріше повернути кошти, то ми ще й штраф будемо платити. Тому я відмовився і про це заявляю.

Сьогодні мова йде за більш толерантні для міста умови кредитування. Це кредит у рамках, де кредитна ставка зі всіма відсотками та комісіями буде у межах 3-4% і без штрафних санкцій.

Дуже важливо, що у місті фактично відсутній курсовий ринок: гривнева складова у роботі тролейбусів сягає 10%, а 90% - це складова долара або євро.

Наступним питанням є те, що, враховуючи результати всіх опитувань, ми фактично не вирішимо транспортну проблему, на тому рівні як його вирішила Вінниця. Ця проблема тягне місто вниз по всіх рейтингах. Але мова зараз не про рейтинги, а про наших громадян, про доступність, про зручність цього транспорту, про умови, в яких наші громадяни пересуваються по місту. Фактично ми маємо відсутність курсових ризиків, тому що, коли б ми не купували тролейбус, ми все одно його будемо купувати за близько 155 – 160 тис. доларів.

З одного боку є обтяження місцевого бюджету на той відсоток по кредиту, який уже є від Європейського інвестиційного банку. Але з іншого боку ми можемо отримати плюси: збільшення грошового потоку від того, що на тролейбусах буде їздити більше людей, зменшення споживання електроенергії і зменшення видатків на ремонти старих тролейбусів, які на сьогодні складають близько 5 млн грн на рік. Це той позитив, який у 3 – 4 рази переважує навантаження на міський бюджет у частині виплати відсотків.

Після цього міський голова звернувся до депутатів міськради з проханням підтримати включення цього питання у порядок денний. За це проголосувало 39 депутатів.

Довідково.

На балансі КП «ЧТУ» - 105 одиниць рухомого складу тролейбусів, з них пасажирських – 100 одиниць, спеціальних - 5 одиниць. Серед них лише 22 тролейбуси пристосовані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями. Існуюча міська маршрутна мережа електричного транспорту включає в себе 10 тролейбусних маршрутів, на які щоденно виходить 65 тролейбусів. У 2016-2017 р. після тендерних процедур підприємство загалом отримало 15 нових односекційних тролейбусів.

Кількість пасажирських тролейбусів, що відпрацювали нормативний строк експлуатації (більше 10 років) становить – 70 од., або 70% загальної кількості рухомого складу.

Відповідний проект рішення міської ради включає в себе оновлення рухомого складу КП «ЧТУ» шляхом закупівлі нових енергоефективних односекційних низькопідлогових тролейбусів у кількості 40 одиниць на суму 6 млн євро (180 млн грн). Фінансування проекту здійснюватиметься за рахунок залучених кредитних коштів Європейського інвестиційного банку під державні гарантії зі ставкою до 2 %, строком до 22 років, з пільговим періодом до 5 років.


Автор: Прес-служба Чернігівської міської ради
Коментарів ще немає
Додати коментар
Максимальний розмір коментаря 250 символів

Читайте також

Як зарядити телефон із пошкодженим зарядним портом?

Хочете знати, що робити, коли телефон не можна зарядити за допомогою звичайного зарядного пристрою? Чи є рішення взагалі і чого краще уникати у такій ситуації? Індуктивні зарядні пристрої Якщо...  (Коментарів: 1)

Основні види пилососів та їхні можливості

Пилосос змінив підхід до прибирання і сьогодні складно уявити собі чисте приміщення, де б його не використовували. Є багато видів приладів залежно від форми, конструкції, способу прибирання тощо....

Причини повільного інтернету

У наші дні багато людей скаржаться на повільне завантаження веб-сайтів, інтернет-сторінок, повільне завантаження тощо, але найчастіше вину за це покладають на інтернет-мережу конкретного...

У центрі екстреної медичної допомоги та медицини катастроф стартували відновлювальні роботи

Зруйнована стіна, вибиті вікна та двері – до Чернігівського обласного центру екстренної медичної допомоги та медицини катастроф прилітало не раз. На щастя, медики разом з машинами вчасно...

Кількість загиблих унаслідок авіаудару по Десні зросла – ДСНС

Кількість загиблих унаслідок авіаційного удару по селищу Десна Чернігівської області збільшилася до 11 людей. Про це Суспільному повідомили у Держслужбі з надзвичайних ситуацій. За інформацією...  (Коментарів: 1)