"Ініціатива" розповіла про чорний PR та скільки кандидати витрачають на друковані ЗМІ | Події і коментарі
П'ятниця, 13 грудня 2024, 00:38
Вхід Реєстрація
;

E-mail:

Пароль:

Увійти
Зареєеструватися
Реєстрація користувача
Зареєструватися

Вкажіть ваш E-mail:

На вказаний E-mail буде відправлено посилання за яким ви зможете втсановити новий пароль.
Нагадати пароль
Зареєеструватися

Популярні

"Ініціатива" розповіла про чорний PR та скільки кандидати витрачають на друковані ЗМІ

17:19 15.07.2015    Версія для друку  Оцінок:
0
Андрій Кужель та Павло Пущенко

15 липня, у Чернігові, в експертному клубі «Чиста політика» відбулась презентація проміжних результатів спостереження за виборами в 205 окрузі, що проводилась в рамках спільної моніторингової кампанії ГО Освітній центр «Ініціатива» та сайту ПіК.

Перед присутніми виступили голова ГО Освітній центр «Ініціатива» та головний редактор сайту ПіК – Павло Пущенко, а також аналітик Андрій Кужель.

Нижче наводимо дані моніторингової кампанії:

Чорний PR та маніпуляції під час кампанії на проміжних виборах по 205 округу

Першим інструментом політичних маніпуляцій, під час виборчої кампанії по 205 округу, стали сіті-лайти та білборди з надписом «Укроп проти редиски». Вони, як виявилось, протримались всю кампанію.

На той час ще не була офіційно зареєстрована партія Геннадія Корбана «Укроп», з якою наразі і асоціюються дана агітація.

Через два дні під Чернігівської міською радою відбувся флеш-моб «Изыди редиска», у якому взяли участь акторки драматичного театру ім. Шевченка та група молодиків.

За словами ведучих цього заходу, вони зібралися для того, щоб вигнати «редисок» з міської ради.

Відповідно, можна припустити, що конкуруючий штаб вирішив відвести удар від свого кандидата.

Маніпуляції з кольорами і шрифтами, йшли в хід під час цієї кампанії. Так, Юрій Тарасовець використовував гасло Петра Порошенка на позачергових президентських виборах 2014 року «Час єднатися», а кандидат Величко, грає на кольорах, що їх використовує партія «Укроп».

Представники команди політтехнолога Петрова, активно працювали проти двох кандидатів: Генадія Корбана та Дмитра Блауша. Зокрема були розміщені запрошення на заходи, що їх організовував Корбан, від імені Ляшка, у кольорах, що їх використовують представники ЛГБТ-спільноти. Також, виготовлена друкована продукція провокативного змісту.

Активність проти цих кандидатів можливо пояснюється тим, що вчора Дмитро Блауш зняв свою кандидатуру. Лідер радикалів Олег Ляшко, заявив, що Блауш знімає свою кандидатуру через свавілля Адміністраії Президента. Крім того, раніше відбулась прес-конференція, на якій були присутні як представники Ляшка(Лозовий) так і Андрій Денисенко(саме за його поданням на березі Стрижня розміщений МАФ-приймальня, а по суті виборчий штаб Корбана).

Афіші, що не відповідають дійсності, неодноразово розклеювались містом. Зокрема на концерт Олега Скрипки(що його організовував Корбан) запрошували від імені Януковича, також були розклеєні фейкові плакати концерту Кобзона, що ніби то мав відбутись за підтримки БО «Укроп».

У Чернігові активізували свій випуск дві газети «Люстраційний бюлетень»(тираж 20 000) та «Народний Контроль»(тираж 70 000), при тому, багатотиражні видання мали не один випуск. Поміж іншого, велику площу у виданнях займала критика кандидата Березенка. При тому, що деякі матеріали «Люстраційного бюлетня» були ідентичні матеріалам газети «Укроп».

Була оприлюднена велика кількість соціологічних досліджень. У той же час не було жодного, котре б провела відома та авторитетна соціологічна компанія. Більшість досліджень містили кардинальні відмінності, і показували значну перевагу одного з кандидатів.

Міліція затримала розповсюджувачів газети «Наш Чернігів». У якій критика кандидата Березенка відбувалась на рівні абсурдних матеріалів. У той же час на папках виявлених в авто,  містяться наліпки Ради регіонального розвитку, яка як відомо, працює під егідою одного з кандидатів по 205 виборчого округу Сергія Березенка (висунутий партією Блоком Петра Порошенка)

Водночас прес-секретар  Сергія Березенка, Павло Кучер в коментарі ПіК заявив, що в виборчому штабі кандидата вважають даний інцидент провокацією з боку виборчого штабу іншого кандидата - Геннадія Корбана (балотується від партії «Укроп»).

Через поштові скриньки, поширили «листи щастя» від імені кандидата по 205 виборчому округу Ігоря Андрійченка.

Лист написаний, нібито, від руки і його власним почерком. Водночас, сам кандидат заявляє, що то підробка.  У листі Андрійченко, нібито, виправдовується за те, що був членом «Партії Регіонів» та організації «За Чернігів». Окрім цього, пояснює що ніколи не працював на СБУ, у чому його неодноразово звинувачували.

Фейкові листівки від імені екс-міського голови Києва Леоніда Черновецького розповсюджувались з агітацією за Сергія Березенка. Слід зазначити, що ще на початку кампанії ЗМІ близькі до команди Корбана розповсюдили інформацію, що керівником виборчого штабу Березенка є одіозний член команди Черновецького Олесь Довгий.

У той же час проти Корбана розповсюджуються матеріали, що розповідають про силові й кримінальні методи роботи кандидата.

У провідних чернігівських друкованих виданнях за час моніторингу було виявлено 6 матеріалів, що їх можна віднести до категорію чорного PR.

Контент-аналіз друкованих ЗМІ Чернігова під час кампанії на проміжних виборах по 205 округу

Двоє найбільш ресурсних кандидатів розділили  між собою сторінки друкованих видань Чернігівщини.

За досліджуваний  період  про Сергія Березенка було бруковано 91 матеріал, про Геннадія Корбана 116, інші кандидати були представлені на порядок скромніше Олег Мікац – 5 матеріалів, Олексій Демяненко – 4, Юрій Тарасовець – 2 і по одному у Дмитра Блауша і Андрія Глаби.

Відповідно, виходячи з інформації про середню вартість одного квадратного сантиметру реклами в газетах, кандидати мали би витратили наступні  суми : Геннадій Корбан – 1 млн.  сто тисяч грн , Сергій Березенко – 836 тисяч грн. інші кандидати витратили від 500 грн.  до 66 тисяч грн..

Прикрим фактом у виборчій кампанії залишається друкування немаркованих матеріалів(джинси) місцевими газетами. Так з опублікованих матеріалів про Сергія Березенка половина не марковані як рекламні. У Геннадія Корбана близько чверті таких матеріалів.

Також дослідженням було виявлено, що лише проти одного кандидата в друкованих ЗМІ розміщувалися замовні матеріали негативного характеру - проти Геннадія Корбана було надруковано 6 таких повідомлень.

(дослідженням охоплено період 4 червня – 6 липня 2015 року, охоплювало 6 випусків, досліджувалися наступні видання: «Гарт», «Весть», «Вісник Ч», «Семь дней», «Чернігівські відомості» та «Чернігівщина»)


Автор: Чернігівщина: події і коментарі

Читайте також

Як зарядити телефон із пошкодженим зарядним портом?

Хочете знати, що робити, коли телефон не можна зарядити за допомогою звичайного зарядного пристрою? Чи є рішення взагалі і чого краще уникати у такій ситуації? Індуктивні зарядні пристрої Якщо...  (Коментарів: 1)

Основні види пилососів та їхні можливості

Пилосос змінив підхід до прибирання і сьогодні складно уявити собі чисте приміщення, де б його не використовували. Є багато видів приладів залежно від форми, конструкції, способу прибирання тощо....

Причини повільного інтернету

У наші дні багато людей скаржаться на повільне завантаження веб-сайтів, інтернет-сторінок, повільне завантаження тощо, але найчастіше вину за це покладають на інтернет-мережу конкретного...

У центрі екстреної медичної допомоги та медицини катастроф стартували відновлювальні роботи

Зруйнована стіна, вибиті вікна та двері – до Чернігівського обласного центру екстренної медичної допомоги та медицини катастроф прилітало не раз. На щастя, медики разом з машинами вчасно...

Кількість загиблих унаслідок авіаудару по Десні зросла – ДСНС

Кількість загиблих унаслідок авіаційного удару по селищу Десна Чернігівської області збільшилася до 11 людей. Про це Суспільному повідомили у Держслужбі з надзвичайних ситуацій. За інформацією...  (Коментарів: 1)